HSP

HSP

zaterdag 6 februari 2016

HSP en Emotioneel in Balans met Passiflora, Valeriaan, Magnesium en Zink?

Jaren en jaren een wirwar in je hoofd hebben, snel in paniek raken, moeilijk keuzes kunnen maken, snel van slag raken en het liefste de hele dag gewoon thuis in pyama rondlopen kan ervoor zorgen dat je in een sociaal isolement komt.
Want je wilt bovenstaand allemaal niet voelen. Je voelt al genoeg door je eigen gedachten en emoties, en die van anderen niet te vergeten. Het is ons al gauw teveel.



Totdat ik in de overgang kwam nam ik al het bovenstaande voor lief. Het was gewoon zo. Ik weigerde mezelf te laten onderzoeken en dan bestempeld te worden door een of andere kreet als ADHD, ADD, Borderline, al had ik wel al lang het vermoeden dat ik HSP was. Ik hielp mezelf met Bachbloesems en Etherische Olien, ik mediteerde en trok mezelf terug als ik sterk het gevoel had dat ik behoefte had om alleen te zijn. Om alles te verwerken weet je wel. De Bachbloesems en Etherische Olie zijn dan heel goed ter ondersteuning. Maar ik bleef maar huilen.

Toen ik na mijn zoveelste Overgangs-huilbui hulp zocht bij de alternatieve - op natuurlijke basis- tabletten voor Emotionele Balans van A. Vogel had ik nooit durven dromen dat ik mezelf werkelijk in de hand zou kunnen houden. Dat ik daadwerkelijk de meeste gedachten en emoties van anderen kon uitschakelen en alleen met die van mezelf zou zijn. Wat een rust in mijn hoofd. Zo maar. Opeens.

Omdat ik nogal sceptisch ben tegenover welke medicatie dan ook, begon ik begin december 2015 met 1 tablet per dag. Na twee dagen betrapte ik me er op dat ik glimlachte tijdens een vervelend klusje. In plaats van alle zorgelijke gedachten, had ik plezier met mezelf.
Sinds ik dagelijks 2 van deze tabletten neem met wat water voel ik me een ander mens. Ik durf me wat meer te openen, ik hoef niet perfect te zijn, ik mag zijn wie ik ben, ik mag voelen. Ik durf een blog te maken en de hele wereld mag weten dat ik HSP-er ben. De overgang is soms lastig en ja, het nachtzweten is niet leuk en opvliegers hebben ook niet, maar jeetje, wat voel ik me .... super!

Wat zit er in de tabletten?
Nou, ik zal alleen de werkzame stoffen noemen en je niet vervelen met allerlei andere ingrediënten die blijkbaar nodig zijn om alle werkzame stoffen in het tabletje te persnen: Passiebloem, Valeriaan, Magnesium en Zink.
Grappig dat Passiebloem en Valeriaan allebei paars gekleurd zijn... Magnesium zit trouwens ook veel in bananen, noten, avocado's, volkoren producten, krab, makreel, gedroogde pruimen en vijgen, en in spinazie. Zink zit in eitjes, paddenstoelen, sesamzaad, schaal- en schelpdieren.  Lekker veel van eten dus.

De tabletten zitten verpakt in een potje met 30 stuks en zijn voor 2 weken. Waarde is ca. € 12.

Passiebloem
Valeriaan

Ik weet niet of de producten van A. Vogel ook buiten Nederland te koop zijn bij drogist, apotheek of natuurwinkel. Als je niet in Nederland woont is het zeker de moeite waard om op zoek te gaan naar alternatieve medicatie op kruiden- en mineralenbasis in je eigen land waar vooral Valeriaan, Zink en Magnesium inzit. Of aparte potjes met dit kruid en deze mineralen.
Als er in jouw land beperkingen zijn in het gebruik hiervan, hou je daar dan zoveel mogelijk aan; de maximale hoeveelheid is niet voor niets vastgesteld; als je ergens teveel van neemt is het ook weer niet goed.

Vroeger zei een leraar eens tegen me: alles waar TE voor staat is niet goed, behalve TEvreden zijn. ☺ Dat was in de 5e klas van de lagere school. Koddig dat me dat juist nu te binnen schiet.

Veel succes!
Liefs,
Vivian

 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten